Survivors!

Kleinkunstig

Omschrijving: Pesten is een onderwerp dat op bijna iedere school aan bod komt. In de voorstelling Survivors! zijn de leerlingen samen met de spelers getuige van pesten. De leerlingen worden in de loop van de voorstelling bij het spel betrokken en krijgen de kans om de pester duidelijk te maken waarom zijn gedrag niet door de beugel kan. Doordat er actuele onderwerpen in de voorstelling zijn verwerkt, weten ze jongeren extra te betrekken bij de voorstelling. De voorstelling is ontwikkeld op basis van de methodiek van psycholoog en pestdeskundige Bob van der Meer. Het eerste anderhalf uur kijken de leerlingen naar de voorstelling, daarna wordt anderhalf lesuur ingevuld met een bespreking over pesten. Door middel van deze voorstelling willen wij middelbare scholen ondersteunen bij het behandelen van maatschappelijke onderwerpen, zoals pesten en relaties.
Doelstelling: Middelbare scholen ondersteunen bij het behandelen van maatschappelijke onderwerpen, zoals pesten, liefde etc.
Bedrijfsnaam / instelling / persoon: Kleinkunstig
Onderwijsbevoegdheid: VO
Bedrijfsactiviteiten: Kleinkunstig is een aanbieder in workshops en voorstellingen voor het voortgezet onderwijs. Wij werken met een team van jonge mensen elke dag aan de realisatie van uw evenement. Met onze workshopdocenten willen wij deelnemers uitdagen om hun eigen creativiteit te gebruiken.Wij geloven dat jongeren een bron van creativiteit zijn. Wij willen dat jongeren bewust worden van hun eigen waarde en kwaliteiten door creatief bezig te zijn.
Adres: Esdoornstraat 3
Postcode: 8021 WB
Plaats: Zwolle
Telefoonnummer: 038-4549911
E-mail: anneke@kleinkunstig.nl
Website: http://www.kleinkunstig.nl

Leeftijdsgroep

  • VMBO leerjaar 1-2
  • HAVO leerjaar 1-2
  • VWO/Gymnasium leerjaar 1-2

Ruimte

Discipline

  • Theater

Kosten

  • Voor meer info kunt u terecht op onze website; www.kleinkunstig.nl

Maximaal aantal leerlingen

  • 150 leerlingen

Tijdsinvestering

  • 3 lesuren (ong. 150 minuten)

Benodigde materialen


Terug naar het overzicht