Richting geven aan Cultuureducatie met C-Zicht

    'Wat wil ik mijn leerlingen meegeven aan kunst en cultuur?’ Elke leerkracht heeft daar wel een antwoord op. Elke basisschool moet volgens de kerndoelen aandacht besteden aan kunstzinnige oriëntatie. Maar hoe doe je dat op een goede manier en hoe voorkom je dat cultuureducatieve activiteiten als los zand aan elkaar hangen? Kunstbalie introduceert in Brabant hiervoor het instrument C-zicht.
     
    Met gepaste trots presenteert Kunstbalie het online magazine C-zicht - competenties cultuureducatie kunst en erfgoed. Deze digitale publicatie toont in tekst en beeld aan hoe scholen en aanbieders gezamenlijk richting kunnen geven aan cultuureducatie met hulp van de drie competenties onderzoekend, reflecterend en creërend vermogen. De competenties cultuureducatie kunst en erfgoed maken deel uit van De Cultuur Loper.
     
    In 8 artikelen laten ze u via verschillende invalshoeken nader kennis maken met de culturele competenties: praktijk en theorie wisselen elkaar af. Duidelijk wordt onder meer dat met de competenties het doel van de verschillende activiteiten beter is te benoemen en hoe meer samenhang is te creëren tussen de verschillende activiteiten.